Historie uczestników
Iwona weszła do projektu zaraz po ukończeniu technikum budowlanego, a w ramach projektu skorzystała z kursu “Kosztorysowania robót budowlanych z nauką obsługi programu BIMestiMate” oraz szkolenia “MS Project i pakiet AutoCAD z certyfikowanym egzaminem ACP”, a następnie odbyła staż w pracowni architektonicznej. Poniżej krótki wywiad przeprowadzony z naszą uczestniczką.
1. Skąd dowiedziała się Pani o projekcie, jak wyglądał proces rekrutacji?
O projekcie dowiedziałam się od mojego znajomego, który wziął udział w projekcie realizowanym przez Interkadrę. Ze względu na to, że byłam świeżo po skończeniu technikum chciałam skorzystać ze szkoleń, by podnieść swoje kwalifikacje. Proces rekrutacji był zadziwiająco prosty i ekspresowy. Wypełniłam formularz, który następnie przesłałam do Interkadry i kolejnym krokiem było czekanie na odpowiedź. Odpowiedź przyszła około trzy - cztery dni później.
2. Jak wyglądały spotkania z doradcą zawodowym, pośrednikiem i coachem czy i w jakim stopniu Pani pomogły?
Spotkania wyglądały bardzo profesjonalnie. Wszystkie panie podeszły do sprawy z dużym zaangażowaniem, oddaniem i profesjonalizmem. Pani Pośrednik pomogła mi bezproblemowo i bezpiecznie przebrnąć przez cały okres szkoleń, a potem stażu. Na każde pytanie otrzymywałam odpowiedź i wyjaśnienie. Wykazała się dużą cierpliwością i uprzejmością. Pani Doradca zawodowy upewniła mnie w tym jaką drogą zawodową chcę iść i jak ważne jest ciągłe doszkalanie się. Pani Coach przeprowadziła ze mną testy, które rozjaśniły mi pewne aspekty mojej osobowości. Reasumując wszystkie panie były bardzo pomocne, miłe i zawsze dostępne jeśli pojawiały się jakiekolwiek pytania.
3. Formy wsparcia (szkolenie i staż) jak wyglądały, gdzie się odbywały i jak je Pani wspomina?
Szkolenie odbywało się w Krakowie w dwóch różnych miejscach. Każde było bardzo profesjonalne, w miłym i pomocnym towarzystwie oraz z dużą dozą wiedzy. Staż odbywał się w firmie architektonicznej. Moim opiekunem był szef firmy. Zarówno on jaki i współpracownicy wprowadzili mnie w rytm pracy jaki odbywa się w firmie. Byli pomocni i z chęcią odpowiadali na każde zadane przeze mnie pytanie tym samym pomagając. Staż jak i szkolenie wspominam bardzo dobrze, była to możliwość poznania ciekawych ludzi oraz doszkolenia.
4. Jak wygląda Pani praca teraz?
Aktualnie nadal pracuję na stanowisku asystenta architekta w miejscu w którym odbyłam staż z tą różnicą, że czuję się pewniej niż na początku. Wiem co i jak trzeba wykonać bez zbędnego strachu, że będzie to zrobione źle. Projekty które prowadzę są bardziej rozbudowane, tak jak i kontakt z klientem.
5. Co poleciłaby Pani osobom na początku swojej kariery zawodowej?
Myślę, że poleciłabym im aby w siebie uwierzyli. Jeśli chcą czegoś dokonać to to zrobią. Najważniejszą rzeczą jest to aby nigdy nie zwątpić w swoje możliwości i cały czas dążyć do osiągnięcia celu. Należy też pamiętać, że każdy kiedyś był niedoświadczony w swoim zawodzie. Nie powinno ich to zniechęcać tylko motywować.
Rozmowę przeprowadziła Beata Siudut